Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler: Tysięczny pojazd z siedleckiej fabryki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
24-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na targach TRAKO Stadler Polska zaprezentował tysięczny pojazd wyprodukowany w zakładzie w Siedlcach. Był nim EZT z rodziny Flirt 3 (seria ER160), zamówiony przez Koleje Mazowieckie. Firma przypisuje swój sukces wysokiej jakości, zaangażowanej załodze oraz dobrej współpracy z kooperantami.

Producent mocno podkreśla fakt, że pojazdy o numerach 1 i 1000 trafiły do tego samego odbiorcy. – Pierwszego dnia pracy w Stadlerze zobaczyłem w hali napis: „Jakość jest wtedy, kiedy wraca klient, a nie pociąg”. Zdobywamy klientów jakością, a oni ją doceniają i wracają do nas – stwierdził członek zarządu i szef sprzedaży Stadler Polska Arkadiusz Świerkot. Reprezentowaną przez siebie firmę nazwał „polską firmą ze szwajcarskim rodowodem”, oferującą stereotypową „szwajcarską jakość”.

20 milionów roboczogodzin

Jak przekonywał prezes Stadler Polska Radosław Banach, na sukces złożyło się wiele czynników. – Przez 18 lat nasz zakład w Siedlcach nieustannie się rozwijał, modernizując i rozbudowując park maszynowy. Inwestowaliśmy też w nowe budynki i hale, rozwijaliśmy centrum logistyczne. Nic jednak byśmy nie osiągnęli bez kapitału ludzkiego, czyli naszej wspaniałej załogi. Jest nas w tej chwili ponad 1500 – i cały czas rozwijamy kluczowe kompetencje: produkcyjne, operacyjne, a także inżynieryjne – zapewnił.

Członek zarządu Grupy Stadler Philipp Brunner uzupełnił, że w osiągniętych wynikach mieli udział także poddostawcy – łącznie ponad 2000 podmiotów. – Sukces, jaki udało się osiągnąć w ciągu 18 lat, jest niewyobrażalny. Wszyscy wiemy, jak wiele potu i łez kosztowało wyprodukowanie tego tysiąca pojazdów – ale też, jak wiele przyniosło to radości i dumy – podkreślił. Jak wyliczył, pochłonęło to łącznie ponad 20 milionów roboczogodzin.

Pojazdy Stadler Polska trafiły jak dotąd do 18 krajów. Do liczby tysiąca egzemplarzy (w tym 237 dla polskich odbiorców), które opuściły od 2007 r. bramy zakładu, producent wlicza także tramwaje, dostarczone m. in. do Krakowa oraz do kilku miast w Niemczech.

Stały klient – Koleje Mazowieckie

Koleje Mazowieckie złożyły pierwsze zamówienie na 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych w roku 2006. W 2018 r. Stadler wygrał przetarg na kolejnych 71 (ostatecznie z zawartej wówczas umowy ramowej dostarczono 61 jednostek). W 2024 r. przewoźnik złożył kolejne zamówienie na – jak dotąd – 64 pojazdy. Po zakończeniu zakontraktowanych już dostaw będzie miał więc ich łącznie 135.

– Cieszyłbym się, gdyby w taborze KM mogła znaleźć się przynajmniej jedna trzecia z tysiąca wyprodukowanych w Siedlcach pojazdów. Pracujemy nad tym: chcemy, by liczba EZT ER160 objętych aktualnym zamówieniem wzrosła z 64 do 75 – zadeklarował prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień. Będzie to wymagało podpisania ostatniej umowy wykonawczej do zawartego w ubiegłym roku kontraktu ramowego. To, czy KM będą mogły to zrobić, zależy od pozyskania dofinansowania z unijnego programu FEnIKS.

Jak podkreślił Stępień, Flirty (stanowiące dziś około 20% taboru KM) cieszą się bardzo dobrą opinią nie tylko wśród personelu przewoźnika. – Są mocno oczekiwane przez naszych pasażerów. Potwierdziły swoją jakość przez te wszystkie lata. Bardzo cieszę się z wieloletniego już partnerstwa i mam nadzieję, że będziemy mogli je kontynuować – podsumował prezes KM.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Roman Czubiński 23 września 2025

Pociągiem z Kartuz do Lęborka. Jest umowa

Infrastruktura

Pociągiem z Kartuz do Lęborka. Jest umowa

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Szczecin – Kołobrzeg. Częściowa elektryfikacja i odbudowa mijanek

Infrastruktura

Zobacz również:

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Tabor i technika

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Jakub Rösler 09 września 2025

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Biznes

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Roman Czubiński 23 września 2025

Pociągiem z Kartuz do Lęborka. Jest umowa

Infrastruktura

Pociągiem z Kartuz do Lęborka. Jest umowa

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Szczecin – Kołobrzeg. Częściowa elektryfikacja i odbudowa mijanek

Infrastruktura

Zobacz również:

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Tabor i technika

Stadler: Czy RS Zero wjedzie do Polski?

Jakub Rösler 09 września 2025

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Biznes

Stadler: Wierzymy w piętrusy, ale to KDP…

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij